8.12.2023r. zakończyliśmy świętowanie jubileuszowego roku, 85 lecia Góry Parkowej. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnościami TUTAJ
85 lat góra parkowa

Już od niemal stu lat turyści odwiedzający Krynicę Zdrój mogą korzystać z wyjątkowej kolei na szczyt Góry Parkowej. Była to druga po Kasprowym Wierchu kolej górska otwarta w Polsce i do dziś zachowała swój niezmieniony charakter. Przejażdżka na Górę Parkową przypomina podróż w czasie do przedwojennej Krynicy, ponieważ podróż odbywa się w oryginalnych wagonikach z 1937 r. Kto wie, być może wsiądziesz do tego samego wagonu, którym na szczyt podróżował ostatni prezydent przedwojennej Polski Ignacy Mościcki?

kolejka
Poznaj najważniejsze informacje i najciekawsze atrakcje, które skrywa Góra Parkowa.
Góra Parkowa
o wysokości 742 m n.p.m.
wagony
Oryginalne,
85-letnie wagony z 1937 r.
podróż w czasie do lat 30
Podróż w czasie do lat 30.
Multimedialne show na Stacji Dolnej.
retro gazeta
Retro Gazeta
Góra Parkowa.
park zdrojowy
W sercu 200 letniego
Parku Zdrojowego
park światła
Park Światła
Wyjątkowe iluminacje retro rzeźb świetlnych
Slide 5
Slide 4
Slide 3
Slide 2
Slide 1
kolejka
Podziel się swoimi wrażeniami ze swojego pobytu na Górze Parkowej. Umieść w wirtualnej Księdze Gości swoje zdjęcie i pamiątkowy wpis.
Joanna |
13 sierpnia, 2023 o 10:33
Góra Parkowa niesamowite miejsce niepowtarzalny klimat który uwielbiam 🥰 widoki zachwycające jadąc kolejką słuchając lektora można się poczuć przeniesionym w czasie ☺️ Krynica Zdrój Przepiękna
Katarzyna |
13 sierpnia, 2023 o 9:52
Za każdym razem,gdy odwiedzam Krynicę to pierwsze kroki kieruję właśnie na Górę Parkową. Uwielbiam ram być. Mogłabym zamieszkać w Krynicy z widokiem na Górę Parkową. Zabieram ze sobą swoje dzieci i lubię im pokazywać oraz opowiadać jak było kiedyś gdy przyjeżdżałam w ramte rejony na kolonie. Mam ogromny sentyment właśnie do Krynicy,Muszyny i Szczawnika bo właśnie tam spędziłam bardzo miłe chwile. Cudowne widoki z Góry Parkowej potrafią cudownie odprężyć i uzdrowić moją głowę i duszę.
23 maja, 2023 o 15:40
Bardzo lubię wjeżdżać na Górę Parkową.Mam same miłe wspomnienia.
Agata |
23 maja, 2023 o 8:27
W ubiegłą niedzielę zabrałam mamę na Górę Parkową, bo nie miałam pomysłu na prezent imieninowy .To był strzał w 10 tle.Mama była zachwycona stylem retro i pięknymi widokami .
23 maja, 2023 o 7:54
Witam serdecznie byłam w styczniu było bajecznie. Ten par świateł. Krynica jest piękna o każdej porze. Zachęcam do przyjazdu. Pozdrowienia z pod Bydgoszczy
Adam |
21 lutego, 2023 o 19:33
Ciekawa kolejka w stylu retro, ogromny park świateł i smaczne jedzenie w kawiarni. Super miejsce. Polecam!
Marzena |
02 lutego, 2023 o 20:40
Góra Parkowa prześliczna odwiedziliśmy w styczniu w czasie ferii 🥰 piękne widoki niesamowity krajobraz i cudowny park Świateł Na pewno Wrócimy
Alina |
01 lutego, 2023 o 17:53
Obowiązkowo dwa razy w roku odwiedzamy Krynicę i Górę Parkową. Byliśmy w styczniu , niestety bez śniegu ale i tak było magicznie.
Agnieszka Tomasz Kardasz |
24 stycznia, 2023 o 7:55
Witam, byliśmy 5 lat temu i w styczniu 2023.Jest ślicznie, uwielbiamy Krynice i jest to zawsze super spędzony czas.
Izabela |
22 stycznia, 2023 o 11:45
Byłam z mężem na początku stycznia. Piekne widoki, cudne dekoracje świąteczne. Bardzo nam się podobało. Do zobaczenia za rok!
Anna |
16 stycznia, 2023 o 15:11
W sierpniu 2022 roku odwiedziłam Krynice i oczywiście górę parkowa super ☺☺widoki pierwsza klasa desery w parkowej przepyszne wyjazd kolejka w stylu retro ekstra polecam każdemu i napewno jeszcze odwiedzę krynice deptak tężnie park pijalnia wieża widokowa i słynna góra parkowa super 😊☺☺
16 stycznia, 2023 o 12:03
Witam serdecznie byłam na górze parkowej 18 lat temu i teraz. Jak mam okazję to idę tam. Jest super widok. Pozdrawiam serdecznie wszystkiego najlepszego na dalsze lata.
Zdzisław |
08 stycznia, 2023 o 15:12
Od 1950 roku co roku w Krynicy i na Górze Parkowej chociaż raz w roku... Powodzenia i co najmniej 200 lecie. Pozdrawiam.
Marianna |
02 stycznia, 2023 o 17:43
DO KRYNICY pojechałam z seniorami na Swieta Wielkanocne 2022r bardzo na tą okazję czekałam mam 82lata zobaczyć ten kurort wspaniałe przeżycia pogoda była zimowa chodzę o lasce ale niestety na Górę Parkowa nie dane mi było wjechać bo kolejka była nie czynna Zycze kolei dużo turystów pozdrawiam serdecznie
Danuta |
28 grudnia, 2022 o 18:21
Bardzo lubię tam być staram się odwiedzić Krynicę chodź 1 raz w roku pozdrawiam serdecznie.
Zofia |
28 grudnia, 2022 o 17:26
18 lat temu byłam na Górze Parkowej. Zauroczona wracam. Będę za kilka dni. Pozdrawiam
Mirella |
28 grudnia, 2022 o 17:10
Górę Parkową odwiedziłam w maju bardzo miłe wspomnienia, pozdrawiam
Beata |
27 grudnia, 2022 o 9:18
Jest to wyjątkowe dla mnie miejsce, kiedy mogę to TU wracam Życzę dużo gości i aby każdy znalazł dla siebie coś pięknego w tym miejscu. Kolejnych stu lat
Halina |
23 grudnia, 2022 o 21:31
Pierwszy raz byłam w Krynicy w 2009 r i wtedy miałem możliwość wjechania kolejką na Górę Parkową. Było to dla mnie wspaniałe przeżycie. Krynica jest to piękna kurort.Warto odwiedzić i skorzystać z atrakcji.Kolejny raz byłam w Krynicy w 2018r,ale wówczas kolejką miała sezonowy przegląd. I nie mogłam z kolejki skorzystać. Życzę, aby kolejka na Parkową Górę doczekała się kolejnych jubileuszy i nadal była wspaniałą atrakcją dla kuracjuszy i turystów.
Dorota |
23 grudnia, 2022 o 18:56
Z okazji tak zacnego Jubileuszu, składam najszczersze życzenia Włodarzom miasta Krynica Zdrój , za tak piękny obiekt jakim jest kolejka na Górze Parkowej oraz sama Góra Parkowa, miałam przyjemność niedawno gościć w Waszym pięknym mieście i kilka razy wejść pieszo na Górę Parkowa ponieważ natrafiłam akurat na czas zaplanowanego remontu-przegladu, była to czysta przyjemność, pozdrawiam serdecznie
Lonia |
22 grudnia, 2022 o 21:49
Ģóra Parkowa zachwyciła mnie po raz pierwszy w maju tego roku. Wchodziłam często pieszo, ale też nie omieszkałam wjechać i zjechać, aby rozkoszować się przepięknymi widokami. Ciągle wracam wspomnieniami do cudownego czasu tam spędzonego i bardzo chętnie tam wrócę Górze parkowej życzę świetności i mnóstwa turystów na długie lata🙂
Boguslaw |
22 grudnia, 2022 o 11:21
Z okazji jubileuszu 85 lecia istnienia wspaniałej kolei na górę parkowa życzę kolejnych obfitych lat w turystów i pięknych pogodnych dni
Maria |
22 grudnia, 2022 o 9:05
Pierwszy raz byłam w kwietniu tego roku. Ogromne wrażenie, weszłam na górę pieszo, przepiękne widoki, coś wspaniałego, że tak natura stworzyła takie cudo. Jechałam z góry kolejką, życzę następnych 85 lat dobrej kondycji wagonikom. Pozdrawiam i do zobaczenia.
Jadwiga.22 .12.2022 |
22 grudnia, 2022 o 8:13
Moje wspomnienia z 1972 roku.Byłam zafascynowana wyjazdem kolejką na Górę Parkową i widokiem rozposcierajacym się z góry.To były moje pierwsze wyjazdy.Cudowne wspomnienia. Nadszedl czas na odwiedzenie Góry Parkowej.Do zobaczenia.Pozdrawiam .
Monika |
22 grudnia, 2022 o 7:58
Góra Parkowa- super miejsce, byłam w 2019 roku, kolejka świetna ja jednak wolałam chodzić pieszo, spacerować po cudownych lasach i czerpać z nich świeże powietrze. Mam nadzieję, że kiedyś tam jeszcze wrócę. Cudowne miejsce i pełna uroku miejscowość.
Ewa |
22 grudnia, 2022 o 7:37
Historia ,historią ale jest ciąg dalszy.Kolejką jechała moja Babcia,jechała moja Mama ,jechałam ja /wielokrotnie/ ,jechali moi Synowie i moje Wnuczęta.Cieszę się,że kolejka nadal istnieje i niech istnieje jak najdłużej ............... to prawdziwa lekcja historii!!Do zobaczenia na wiosnę.
Renata |
21 grudnia, 2022 o 23:24
Góra Parkowa w Krynicy ...to ulubione miejsce spacerowe mojego Autystycznego syna... Wjazd choć krotki - Kolejką daje tak wiele Radości ♡ Szanowba Jubilatko życzę Ci abyś Wiele Lat jeszcze była powodem Radości w oczach Dzieci - Wyjatkowych tym bardziej..a nas " dorosłych " potrafiła w Dziecięce lata przenieść abyśmy dostrzegali Piękno wokół. Abyś przenosiła w Świat Dobra... Szczęścia ... Piękna... i każdemu swój Wdzięk w Sercu zostawiła na Wieki ..Renia i Michcio
Hanna i Janusz |
21 grudnia, 2022 o 20:16
Góra Parkowa, to miejsce do którego zawsze wracamy, magiczne miejsce latem jak również zimą a szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia, piękne dekoracje, atmosfera, tam poprostu spełniają się marzenia 🥰 Z okazji 85 lecia życzymy duuuużo turystów, radości z osiągniętych planów i do zobaczenia 😘
Maria |
21 grudnia, 2022 o 19:11
Wspaniałe miejsce godne polecenia i zobaczenia dla każdego małego i dużego. Chętnie wrócę tu jeszcze nie raz z przyjaciółmi na rowerach. Byliśmy latem i jesteśmy zauroczeni tym wyjątkowym miejscem.Grupa Rowerem do setki z Lublina
Anna |
21 grudnia, 2022 o 18:19
Kolejnych 85 lat! Z Góra Parkowa - wjazd kilejka na niaczy piesze wędrówki - wiążą sie moje najwspanialsze wspomnienia z lat dziecinnych. Życzę by i inni turyści mieli tak wspaniałe, dobre i ciepłe wspomnienia z pobytu w Krynicy ❤️
Małgorzata i Jerzy |
21 grudnia, 2022 o 18:02
Samych wspaniałości w tak piękną rocznicę...obyście tak jak do tej pory dbali o turystów..i dalszego rozwijania się...restauracja cudowna i smaczna...kawiarnia piękna i słodziutka a obsługa ponadczasowa...życzymy wam bardzo długich lat panowania na tej przepięknej górze....powodzenia
Radek |
21 grudnia, 2022 o 15:53
Wspaniały był to wypad na Górę Parkową, nie zapomnę go nigdy! Za każdym razem wraz z rodziną wspominamy nasze wspólne chwilę na szczycie Góry Parkowej. A czego życzę na 85 lecie? Tego samego co w latach poprzednich. Dużo turystów, wspaniałych i niezapomnianych chwil i kolejnych 85 lat funkcjonowania dla dobra polskiej turystyki!
Kornelia |
19 grudnia, 2022 o 16:49
Rok 2018 -cudowne i niezapomniane chwile i piękne widoki 🥰 razem z mężem i synusiem ❤️❤️❤️BO W GÓRACH JEST TO CO KOCHAM ‼️‼️
Teresa i Grzegorz |
18 grudnia, 2022 o 20:11
10 10 1998 rok...Piękna pogoda słoneczko wjeżdżamy na Górę Parkową po zawarciu małżeństwa ❤na obiadek weselny 🍽🍷i teraz co roku w październiku gościmy na Górze 💕
Beata |
18 grudnia, 2022 o 14:28
To było niesamowite przeżycie. Ktoś mógłby powiedzieć, że co w tym nadzwyczajnego, to tylko wjazd kolejką na górę. Ależ by się mylił. To przeniesienie w czasie ,które trwało jeszcze na górze , klimat w kawiarni, muzyka , były czymś niesamowitym dla mnie i jeszcze tam wrócę :)
Barbara |
18 grudnia, 2022 o 14:03
Byłam dwa razy i za każdym razem wrażenia nie samowite , życzę kolejnych sukcesów :)
Sławomir |
18 grudnia, 2022 o 13:47
Góra Parkowa towarzyszyła mi od zawsze. Tam na szczycie mieszająca moja koleżanka i kolega z klasy więc często tam bywaliśmy. Przejazd kolejką zawsze był czymś wyjątkowym przenoszącym do innego świata. I dziś po tylu latach znów mamy podróż w czasie. Wszystkiego najlepszego kolejki